"V letošním roce poprvé od vzniku Drážní inspekce překročil počet střetů vlaku s osobou 300 a současně evidujeme nejvíce usmrcených, přičemž v porovnání s dosud nejtragičtějším rokem 2011 se jedná o nárůst počtu usmrcených o necelých sedm procent," uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Nejvíce nehod se letos odehrálo ve Středočeském kraji, kde při 55 střetech s vlaky zemřelo 44 lidí. Dále mezi rizikové kraje patřil Moravskoslezský kraj nebo Praha. Opačná situace je podle předběžných statistik inspekce v Karlovarském kraji, kde si střet s vlakem zatím vybral jen čtyři oběti.
Z jednotlivých krajů zaznamenala inspekce největší nárůst nehodovosti v Jihočeském Kraji, kde bylo při třinácti nehodách usmrceno deset osob. To ale ve srovnání s loňskem představuje více než trojnásobný počet smrtelných úrazů.
Rovněž počet úmrtí na železničních přejezdech, které inspekce eviduje samostatně, dosahuje letos ve srovnání s předchozími roky vysokých hodnot, přestože pravděpodobně nebude rekordní. V roce 2010 inspekce zaznamenala 49 smrtelných úrazů na železničních přejezdech. Nejvíce nehod přitom připadá na přejezdy zabezpečené výstražným světlem, kterých se letos odehrálo na devět desítek a zemřelo při nich 25 lidí. Naproti tomu počet smrtelných úrazů na přejezdech zabezpečených výstražným křížem zatím letos dosáhl čtyř.
Většina střetu osob s vlakem se podle inspekce odehrává v místech, kde koleje křižují pěšinky a kde jsou lidé zvyklí si cestu zkracovat. Jde tedy o místa, ve kterých by se chodci vůbec pohybovat neměli. Zhruba třetina osob usmrcených vlakem připadá podle inspekce na sebevrahy.
zdroj: ČTK