Na Krymu prý vysílají už jen ruské televize

10. 03 2014 | Na Krymu, kde tamní separatistické úřady chtějí poloostrov připojit k Rusku, vypnuli vysílání ukrajinských televizí. Oznámila to dnes agentura Interfax s tím, že na některých frekvencích nyní vysílají ruské televize.

Ukrajinská pobočka této ruské agentury posléze upřesnila, že v Sevastopolu jsou odpojeny hlavní ukrajinské televize vysílající zpravodajství, ostatní však prý ještě běží. Pokusy získat od sevastopolského retranslačního střediska vysvětlení neuspěly.
 
V neděli 16. března se má na Krymu konat referendum, ve kterém místní voliči, převážně Rusové, mají potvrdit rozhodnutí krymského parlamentu o připojení poloostrova k Rusku. Kyjev, jakož i západní státy, referendum odmítají jako nelegitimní a odporující ukrajinské ústavě.
 
Vicepremiérka krymské vlády Olga Kovitidiová tvrdila, že výpadky ve vysílání jsou technického rázu. Ke zjištění příčin a odstranění poruch ale bude zapotřebí čas.
 
Naopak ministr informací krymské vlády Dmitrij Polonskij rovnou prohlásil, že důvody vypnutí ukrajinských televizí jsou "právní i morální".
 
"Od okamžiku, kdy krymský parlament rozhodl o vstupu (Krymu) do Ruské federace pouze čekáme na potvrzení tohoto kroku v referendu, na Krymu neplatí ukrajinské zákony. Všechny dohody o vysílání musí být uvedeny do souladu s touto právní situaci. Proto ukrajinské televize musí požádat o uzavření nových dohod," uvedl podle serveru newsru.com.
 
Ministr také tvrdil, že "nelegitimní kyjevský režim tvrdě cenzuroval všechny ukrajinské televize", které pak vysílaly jednostranně a "nepřípustně vyhrocovaly situaci", aniž daly krymským politikům a veřejnosti možnost se vyjádřit. "Máme právo ochránit obyvatele Krymu před eskalací násilí, lží a toku nepravdivých informací, který se řinul z obrazovek," řekl krymský ministr.
 
Na adresu jedné z největších krymských stanic, která také přestala vysílat, dodal, že za vysílání dluží obrovské peníze.
 
zdroj: ČTK

Speciály