Od letošního roku tabákové výrobky nabízelo 600 z 3100 pošt a také poštovní doručovatelé. To se nelíbilo části veřejnosti i některým poslancům a ministrům včetně premiéra Bohuslava Sobotky. Cílem prodeje bylo podle mluvčí zajistit další zdroj příjmů, které České poště z prodeje doplňkového zboží plynou. Podle mluvčí nebylo úmyslem poškodit zdraví občanů ČR.
Generální ředitel Petr Zatloukal upozornil, že pošta je státní podnik, který není příjemcem žádných dotací ze státního rozpočtu a na svůj provoz si musí vydělat. Obchodní činnost je pro firmu jeden z příjmů. Jen loni tvořil doplňkový prodej asi 400 milionů korun tržeb, což představovalo čistý zisk 120 milionů Kč. Tržby ze zboží kryjí tak náklady například i na rozsáhlou pobočkovou síť, kterou Česká pošta disponuje.
"Jen mzdové náklady, které tvoří 70 procent z celkových nákladů společnosti, převyšují měsíčně jednu miliardu korun plus další bonusy, které jsou poskytovány v souladu s platnou kolektivní smlouvou," uvedl Zatloukal. Podle něj má podnik jako největší zaměstnavatel v zemi i velkou sociální odpovědnost, z které plyne snaha zabránit masivnímu propouštění.
Podnik nyní pracuje na strategii prodeje zboží na poštách. Zúžené portfolio bude především zaměřeno na prodej časopisů, novin, papírenského zboží, jako jsou obálky, kartonové obaly, známky a zboží telekomunikačních operátorů. V plánu má budování dalších PostShopů.
zdroj: ČTK