Palivové články využívají reakce vodíku s kyslíkem k výrobě elektrické energie, která pak pohání automobil. Tento proces neprodukuje žádné emise kromě vodní páry. Většímu rozmachu této technologie zatím brání relativně vysoké náklady a nedostatek vodíkových čerpacích stanic.
Toyota doufá, že během prvního roku prodá 400 vozů Mirai v Japonsku a dalších 300 ve zbytku světa. "Vozidla s palivovými články budou časem tvořit hlavní proud. Chceme učinit první krok," uvedl výkonný viceprezident automobilky Micuhisa Kato. "Chceme stát na špici," dodal.
Toyota by podle agentury Reuters chtěla s vozem Mirai zopakovat úspěch svého hybridního automobilu Prius, který dosahuje úspory pohonných hmot kombinací benzinového pohonu s elektrickým.
Vlády i spotřebitelé kvůli obavám z vysokých cen ropy a z emisí skleníkových plynů tlačí automobilky k vývoji ekologičtějších vozů. Některé automobilky se nyní zaměřují na elektromobily s dobíjecí baterií, Toyota však do budoucna sází spíše na vozy s palivovými články, které mají vyšší dojezdovou vzdálenost.
zdroj: ČTK