LENE BJERRE DESIGN - SEVERSKÁ KRÁSA, ELEGANCE A FUNKČNOST

Přední dánská firma v oblasti bytových doplňků Lene Bjerre Design byla založena před více než třiceti lety poblíž fjordu Limfjorden. Lokalita s nedotčenou přírodou výrazně předurčila charakter výrobků a je tvůrcům inspirací dodnes. Lene Bjerre přináší čistý skandinávský design, který se vyznačuje kvalitou a nadčasovou krásou. V Česku značku exkluzivně prodává interiérový butik À LA MAISON.

Počátky firmy se datují do roku 1975. Původně Lene Bjerre Design vyráběla ručně skládané lampy ze zbytků klasických tapet a dárkové papíry, které byly díky své kvalitě a originalitě velmi populární. Později se portfolio významně rozrostlo. Nyní je v nabídce téměř vše, co je potřebné pro vytvoření útulného domova. Od závěsů, svícnů a dekorací, přes příbory a nádobí, až po květináče nebo zahradní a interiérový nábytek.

„Lene Bjerre Design vyrábí produkty pro zákazníky, kterým jde o kvalitu a kteří chtějí investovat do nadčasového designu. Sortiment je neuvěřitelně pestrý, našim zákazníkům se postupně snažíme nabídnout co nejširší spektrum výrobků, ať již z oblasti koupelnových doplňků, bytového textilu, ubrusů, závěsů, záclon i dekorativních polštářů, kosmetiky či zahradních luceren a drobného nábytku,“ říká Lenka Kocourková, majitelka butiku À LA MAISON, který sortiment firmy Lene Bjerre Design jako jediný v Česku prodává.
 
Značka Lene Bjerre Design očima designérky Jacqueline Friis
 
Lene Bjerre Design se stala jedním ze severských průkopníků interiérového designu, který se ve světě naplno začal rozvíjet v 70. a 80. letech. Mezi designéry firmy patří od roku 2007 i Jacqueline Friis, která práci v Lene Bjerre Design popisuje následovně: „Zaměřujeme se hodně na detaily výrobků a promítáme do nich naše charakteristické prvky a rysy, takovou naší DNA. Vždy míříme k nejlepší kvalitě, kterou naši zákazníci očekávají. Žádné kompromisy si nemůžeme dovolit.“
 
K pojetí designu pak říká: „Neexistuje jediná správná cesta k úspěchu. Není tak důležité, zda design dobře přijímá profesionální kritika. Hlavní je, že odpovídá vašemu osobnímu vkusu. S tím musí designér počítat a postupovat podle daného konceptu nebo požadavku zákazníka. Říká se, že dobrého designu dosáhneme, když je klient spokojený s funkčností, cenou i vzhledem předmětu. Největším potěšením pak bývá, pokud se nám podaří překonat zákazníkovo očekávání a vzbudit jeho nadšení.“
 
„V nové kolekci jsme do produktové řady chtěli přidat různé současné a rustikálnější prvky. Příroda a prosté letní bydlení byly naší hlavní inspirací. Velmi rychle proto přišla vize neutrálních barev, jako například pískové a khaki, a dekorativních motivů v podobě kreseb s motivy fauny a flóry. Rostliny, motýli, včely, čmeláci, vážky – to vše se hodí k našim tradičním květinovým prvkům.“