Opravena hala Masarykova nádraží

Hala Masarykova nádraží prošla po 130 letech první zásadní opravou a sluší jí to. Shodli se na tom všichni, kteří se zúčastnili jejího znovuotevření. Slavnostní pásku přestřihli starosta Praha 1 Oldřich Lomecký, generální ředitel Českých drah Petr Žaluda a Marek Dospiva ze skupiny Penta, která je hlavním vlastníkem investora rekonstrukce.

„Jsem rád, že se po letech diskusí začalo něco s nádražím dělat, a věřím, že rekonstrukce budou pokračovat,“ prohlásil starosta Lomecký a ocenil citlivost oprav haly.

Rekonstrukce trvala rok a bylo na ni vynaloženo celkem 60 milionů korun. Protože je nádražní hala technickou památkou, musely být zásahy provedeny tak, aby byl zachován původní vzhled.
 
Také generální ředitel Českých drah Petr Žaluda doufá v další opravy, aby nádraží odpovídalo požadavkům jednadvacátého století. Zlepšit by se podle něj ale měla i úroveň jeho okolí.
 
Rekonstrukci Masarykova nádraží financovala skupina Masaryk Station Investment (MSI), kterou z 80 procent vlastní investiční skupina Penta. Právě její spolumajitel Marek Dospiva pokračování dalších fází rekonstrukce a zájem firmy na revitalizaci okolí potvrdil.
 
MSI se s Českými drahami podílí na přípravě komerční výstavby na nevyužitých pozemcích v okolí pražského Masarykova nádraží. Masaryk Station Investment je 66procentním akcionářem ve společnosti Masaryk Station Development (MSD), v níž zbývající 34procentní podíl vlastní České dráhy.