Právě se nacházíte:

Program NoD květen 2011

1. května od 14 hodinPrvomájová Shopping Aidevent NoDV neděli 1. května 2011 zveme na jednodenní trh s plakáty, komiksy, tričky, vinyly, sběratelskými figurkami, retro a vintage kousky, sítotiskovými grafikami a starými americkými cedulemi z 50 let.. a mnohým dalším!

Během speciální, vždy předem ohlášené akce Kliniky Shopping Aid může veřejnost využít metodu léčby z celé škály pohotovostní nabídky /Např. léčba tričkem, léčba sítotiskovou grafikou, léčba vinylem, léčba figurkou z Futuramy../ Klinika garantuje 100% úspěšné vyléčení. Klinikou v tento den radou i útěchou provázejí sestřičky z věhlasné sesterny Kolouchův Sen a hrají odborní djs.

Shopping Aid for Kids
Na děti a maminky se již na Klinice těší sekce specialistů z odborného oddělení Kostka Mlíka a dětský koutek Shopping Aid for Kids!

NÁPOJOVÁ TOMBOLA !
Během dne je možné vyzkoušet Speciální Magický Nápoj Lásky, pod dohledem odborníků!
Za každou zakoupenou dávku Nápoje obdržíte Tombolový lístek.
V tombole losujeme výherce, který získává dárek dle vlastního výběru z celého trhu! v hodnotě 1000 kč! Takže neváhejte, šance vyřešit nákupy během sezení u baru se málokdy poštěstí!

Odborné slovo Primáře:
Nezáleží v jak vážném stadiu se pacienti nachází!

http://www.shoppingaid.org/

2. května od 18 hodin - VEŘEJNÁ GENERÁLKA
Kašpárek v rohlíku: Nevíchovný koncert
teatro NoD
 
Hudebně divadelní projekt „Kašpárek v rohlíku“ torpéduje hudební výchovu v samostatném koncertním pořadu, ve kterém propluje kolem historických hudebních bójek. Od pravěku přes Mozarta kolem dechovkového mysu Františka Kmocha dokormidluje až do přístavu současné hudby. Kašpárkova kapela vyvalí z podpalubí také bejbypankové písničky z vlastních CD. Plavbě zdar!

Režie: Janek Jirků

3. května od 16.30 hodin a 18.30. hodin - PREMIÉRA
Kašpárek v rohlíku: Nevíchovný koncert
teatro NoD

Hudebně divadelní projekt „Kašpárek v rohlíku“ torpéduje hudební výchovu v samostatném koncertním pořadu, ve kterém propluje kolem historických hudebních bójek. Od pravěku přes Mozarta kolem dechovkového mysu Františka Kmocha dokormidluje až do přístavu současné hudby. Kašpárkova kapela vyvalí z podpalubí také bejbypankové písničky z vlastních CD. Plavbě zdar!

Režie: Janek Jirků

Boca Loca Lab / 5 LET ODTIKÁNO
6. května – 14. května
festival teatro NoD

6. května od 20 hodin
Neukollner oper: Changemakers
teatro NoD

Hudebně – hlasová kompozice autorů Jiřího Adámka (text) a Ondřeje Adámka (hudba)

Náš svět je v nebezpečí. Musíme s tím něco dělat, zachránit sami sebe i naši modrou planetu. Ale jak? Na webu, kde jinde! Z internetu zaznívá polyfonie hlasů: promlouvají k nám optimističtí snaživci o společenské změny, horliví aktivisté, osamělí blogeři i autoři ezoterických poselství ... virtuální changemakeři. Yes, we can – change the world!

Hudebně-hlasová kompozice Changemakers je založená na koláži úryvků ze skutečných webových stránek a blogů, zabývajících se představami, jak změnit svět a sjednotit lidstvo. Vzniká vokální hra mezi jazykem, rytmem a zpěvem. Na tomto česko-německém projektu spolupracují divadelní režisér Jiří Adámek a jeho bratr, skladatel Ondřej Adámek, na scéně berlínské Neuköllner Oper.

V srpnu 2008 získal Adámkův projekt Tiká tiká politika (2006) cenu na soutěži Mezinárodního divadelního institutu (ITI) „Music Theatre Now“. Vedení Neuköllner Oper si tehdy všimlo práce českého režiséra a skupiny BocaLocaLAB, jejichž práci producentsky a organizačně zajišťuje jedefrau.org, a pozvalo Jiřího Adámka s produkcí Evropané na Evropský festival jiného hudebního divadla „Open Op“ do Berlína. Festival „Open Op“, který Neuköllner Oper uvedla v život roku 2010, má za cíl představit produkce nových a současných forem hudebního divadla v mezinárodním kontextu.

Při řadě rozhovorů mezi Prahou a Berlínem se posléze domluvily podmínky spolupráce a vytříbily názory o společné produkci - zrodili se Changemakers. Díky spolupráci s jedefrau.org, která má za cíl podporu nezávislých divadelních skupin v Čechách a kooperaci mezi představiteli performativních umění, bude Neuköllner Oper s Changemakers v květnu 2011 k vidění i v Praze. "Čtvrtá berlínská opera leží v Neuköllnu - ale slyšet je celoevropsky", prohlásila Hortensia Völckers, umělecká ředitelka Německé spolkové kulturní nadace, při zahájení festivalu OpenOp - tato slova nyní nacházejí své naplnění!

Projekt vzniká za podpory Česko-německého fondu budoucnosti a nadace Friedrich Naumann Stiftung für die Freihei

7. května od 20 hodin
Neukollner oper: Changemakers
teatro NoD

Hudebně – hlasová kompozice autorů Jiřího Adámka (text) a Ondřeje Adámka (hudba)

Náš svět je v nebezpečí. Musíme s tím něco dělat, zachránit sami sebe i naši modrou planetu. Ale jak? Na webu, kde jinde! Z internetu zaznívá polyfonie hlasů: promlouvají k nám optimističtí snaživci o společenské změny, horliví aktivisté, osamělí blogeři i autoři ezoterických poselství ... virtuální changemakeři. Yes, we can – change the world!

Hudebně-hlasová kompozice Changemakers je založená na koláži úryvků ze skutečných webových stránek a blogů, zabývajících se představami, jak změnit svět a sjednotit lidstvo. Vzniká vokální hra mezi jazykem, rytmem a zpěvem. Na tomto česko-německém projektu spolupracují divadelní režisér Jiří Adámek a jeho bratr, skladatel Ondřej Adámek, na scéně berlínské Neuköllner Oper.

V srpnu 2008 získal Adámkův projekt Tiká tiká politika (2006) cenu na soutěži Mezinárodního divadelního institutu (ITI) „Music Theatre Now“. Vedení Neuköllner Oper si tehdy všimlo práce českého režiséra a skupiny BocaLocaLAB, jejichž práci producentsky a organizačně zajišťuje jedefrau.org, a pozvalo Jiřího Adámka s produkcí Evropané na Evropský festival jiného hudebního divadla „Open Op“ do Berlína. Festival „Open Op“, který Neuköllner Oper uvedla v život roku 2010, má za cíl představit produkce nových a současných forem hudebního divadla v mezinárodním kontextu.

Při řadě rozhovorů mezi Prahou a Berlínem se posléze domluvily podmínky spolupráce a vytříbily názory o společné produkci - zrodili se Changemakers. Díky spolupráci s jedefrau.org, která má za cíl podporu nezávislých divadelních skupin v Čechách a kooperaci mezi představiteli performativních umění, bude Neuköllner Oper s Changemakers v květnu 2011 k vidění i v Praze. "Čtvrtá berlínská opera leží v Neuköllnu - ale slyšet je celoevropsky", prohlásila Hortensia Völckers, umělecká ředitelka Německé spolkové kulturní nadace, při zahájení festivalu OpenOp - tato slova nyní nacházejí své naplnění!

Projekt vzniká za podpory Česko-německého fondu budoucnosti a nadace Friedrich Naumann Stiftung für die Freihei

9. května od 20 hodin
Boca Loca Lab: Impro Boca Loca Lab
teatro NoD
 
koncert pro 5 vokalistů s mikrofony a jeden laptop

účinkuje: Boca Loca Lab
Pavol Smolárik, Anna Synková,Vendula Štíchová,Daniel Šváb,Petr Vančura a hudebník Mikoláš Růžička

11. května od 20 hodin
Boca Loca Lab: Evropané
teatro NoD

Divadelní kompozice inspirovaná nejotřepanějšími mediálními frázemi politiků a novinovými titulky z posledních let.
... násilí sílí, ruský plyn, čínské hračky, školní střelci... - jak tomu všemu má Evropan rozumět? Co se za všemi těmi slovy, slogany a frázemi skrývá?
Pomocí opakování, rytmizování a zhudebňování slov, pomocí jejich fragmentů, zvuků a hluků vzniká zvláštní, ale v podvědomí nám všem známý obraz Evropy.

Obsazení:
Veduna Štíchová / soprán
Anna Synková / alt
Pavol Smolárik / tenor
Petr Vančura / bas

libreto, hudební kompozice a režie Jiří Adámek
dramaturgie Martina Musilová
scéna, kostýmy, masky, projekce Jakub Kopecký
hudební spolupráce Jan Krejčík
sound design Jan Burian, Mikoláš Růžička
light design Marek Střížovský, Jakub Kopecký

koprodukce jedefrau.org a Experimentální prostor NoD
podpořily Ministerstvo kultury ČR a Nadace Český literární fond

premiéra 14. a 15. 5. 2008 v Roxy/NoD

Scénická kompozice Evropané zachycuje evropský pocit dezorientace, ztráty sebevědomí a rozpadu společného kulturního a ideologického zázemí. „Libreto“ je sestavené z novinových titulků, mediálních frází a dobových klišé. Odhaluje tak všudypřítomnost médií a jejich snahu o politizaci našeho života. Díky nim máme pocit, že na nás ze všech stran útočí různé hrozby, ať už jde o nebezpečnou Čínu, nepřátelské Rusko nebo příliš mocného přítele Ameriku. V co se převtělila dnešní jednotná evropská identita? Do jaké míry je prostým výplodem médií? Existuje vůbec někdo jako Evropan?

Svojí stavbou připomínají Evropané hudební skladbu, ve své podstatě zůstávají ale divadlem. Základním východiskem není scénář v tradičním slova smyslu, ale spíše libreto či hlasová partitura. Místo replik a dialogů jsou skladebním prvkem slova, fragmenty slov, zvuky, hluky.
Řeč je nepůvodní, odposlouchaná, recyklovaná. Herci na scéně jsou bytostně spjati s technologiemi, stejně jako dnešní lidé ve svém každodenním životě.

13. května od 20 hodin
Boca Loca Lab: Tiká tiká politika
teatro NoD

Představení získalo Cenu za originální divadelní výraz na prestižním festivalu KONTAKT 2009 v polské Toruni a ocenění v sekci Low Budget – Now Budget na festivalu Music theatre NOW v Berlíně.

Politický kolotoč přemílá realitu a proměňuje ji v cáry a cucky beze smyslu. Mechanismus, který proměňuje Člověka v Politika, nelze příliš korigovat, natož ovládnout. Ne, že bychom my, obyčejní smrtelníci, na tom byli bůhvíjak lépe. I s námi se cuká a pohazuje, a z Člověka se stává Klient, stroj na používání zeměkoule.

Zvuková kompozice pro čtyři herce a čtyři mikrofony. Hlas, rytmus, slovo, slabika, zvuk.

hrají: Zita Morávková, Pavol Smolárik, Anna Synková, Daniel Šváb
scénář a režie: Jiří Adámek
výtvarná spolupráce: Jakub Kopecký
zvuk: Jan Kalivoda, Jan Burian
produkce: jedefrau.org

podpořily: Motus o. s. – produkce divadla Alfredvedvoře, Ministerstvo kultury ČR a studia Bystrouška

premiéra: v rámci festivalu 4+4+4 dny v pohybu, 25. května 2006v Jungmannově 21 a 28. května 2006 v divadle Alfred ve dvoře

„K této kompozici mě dovedl marasmus městského kolotání, četba sociologických knih, inspirace mluvenou poezií rakouského básníka Ernsta Jandla a osobní setkání s francouzským skladatelem Jeanem-Christophem Feldhandlerem.“ Jiří Adámek

14. května od 20 hodin
Boca Loca Lab: Teritorium
teatro NoD
 
Ve svém vlastním teritoriu se obklopujeme předměty, činnostmi, zálibami, zvyky, trapasy i pocity nezdaru. Čím více se zabydlujeme ve svém teritoriu, tím hůře se nám daří vykročit vstříc někomu jinému. Teritorium je další v řadě experimentálních projektů tvůrčí platformy BocaLocaLab. Inscenace vznikala rozvíjením daného tématu skrze herecké improvizace. Opírá se o bodový scénář, vedle toho je však otevřena novým impulsům a volným improvizacím, stejně jako návratům motivů, které herci objevovali v průběhu zkoušení.

koprodukce jedefrau.org a Experimentální prostor Roxy/Nod
finančně podpořily Ministerstvo kultury ČR,Hlavní město Praha a Nadace Český literární fond

Koncepce, výchozí scénář a režie: Jiří Adámek
Dramaturgie: Martina Musilová
Pohybová spolupráce: Zuzana Sýkorová
Projekce: Eva Jiřička
Scéna a kostýmy: Kristýna Täubelová
Design zvuku: Mikoláš Růžička a Jan Veselý
Světla: Marek Střížovský a Radek Pytelka
Asistentka produkce: Kristýna Matějová

Hrají: Pavol Smolárik, Anna Synková, Daniel Šváb/Jiří Zeman, Ivana Uhlířová/Dora Bouzková, Petr Vančura

16. května od 19 hodin
Skupina Obr
galerie NoD

Venisáž 16. května v 19 hodin
Výstava potrvá od 17. května do 15. června

Vystavující umělci:
David Hanvald, Josef Achrer, Karel Štědrý, Martin Krajc

Kurátoři:
Jiří Machalický
Martin Dostál

Dernisáž s představením právě vydaného katalogu
15. června v 19 hodin

Malířská skupina Obr. byla založena v roce 2006 a měla zpočátku celkem pět členů (David Hanvald, Josef Achrer, Martin Krajc, Karel Štědrý a Ondřej Maleček), kteří studovali buď u Stanislava Diviše na Vysoké škole uměleckoprůmyslové nebo u Michaela Rittsteina na Akademii výtvarných umění v Praze. V současné době jsou už jen čtyři, Ondřej Maleček skupinu opustil. Spolupracuje s nimi teoretik Martin Dostál, který o nich vedle Sandry Baborovské naspal základní texty.
Obr. má za sebou několik společných výstav u nás i v zahraničí. V roce 2007 byla uspořádána výstava skupiny v Galerii Louvre na Národní třídě v Praze, na podzim 2008 v bavorském Landshutu a ještě téhož roku v pražském Mánesu. Na podzim 2009 se uskutečnil zajímavý projekt ve veřejném prostoru nazvaný Krychle. Šlo o prezentaci malby členů skupiny v architektonicky promyšlených, divákům volně přístupných „buńkách“ umístěných v Praze na Klárově. Pro Galerii NoD malíři připravují výběr z obrazů z poslední doby, které ještě nebyly vystaveny.

21. května od 20.30.hodin
DUROPU: JAPANESE PARTY
event NoD

Duropu si pro vás připravilo další party. Téma? Japonsko a vše s ním spojené.

Čeká vás tedy japonsky šílená, zábavná a netradiční party v režii Sonii Tiché a Šimona HOLY, kteří tvoří toto electronické duo. Zásadní je i tentokrát dress code. Ať už se převléknete za gejšu, sumo, japonské zpěvačky či zpěváky, budete mít šanci vyhrát úžasnou japonskou cenu. Rozhodně nebude chybět ani překvapení.
 
warm up:
DUROPU
HOLY
JAPANESE NIGHT-O

23. května od 20 hodin
Arte della Tlampač: Tvrdá pomsta
event NoD

Snímek Tvrdá pomsta je vyvrcholením dlouhodobého projektu skupiny Arte della Tlampač a jako takový přímo hýří absurdním humorem a neortodoxním vtipem, který si za žádných okolností nebere servítky. Vysloužilý voják a skutečný hrdina John Hard přísahal, že nezabije jediného člověka. Objevuje se však nová hrozba, která se snaží celou planetu připravit o zásoby želatiny. Do celé záležitosti jsou navíc zapojeni gigantičtí hlodavci. Svět je v ohrožení a to znamená jediné - tahle pomsta bude zatraceně tvrdá!

Režie: Tomáš Plhoň, Adam Balažovič
Produkce: Arte della Tlampač
Hudba: Lukáš Urbanec
v hlavních rolích: Ondřej Doležal, Silvie Vojíková, Martin Kindl, Jiří Cejpek a Jan Chrášťanský

24. května od 20 hodin
Studio DAMÚZA: NoD Quijote
teatro NoD
 
Herec David Prachař s režisérem Janem Nebeským ve své alternativní tvorbě sleduje linii velkých postav evropské literatury a staví je do konfrontace se zásadními uměleckými tématy.
Hamlet part II (realizovaný v roce 1998 v divadle Komedie) zjišťoval možnosti spojení textu a pohybu, Pessoův Faust v Neúplném snu (uváděném studiem DAMÚZA od roku 2007 v experimentálním prostoru Roxy/NoD.) se zabýval tématem divadla jako takovým a nyní přichází čas na konfrontaci s výtvarným umění. Konkrétně s cyklem grafických listů na téma Don Quijote Bohuslava Reynka.
Již ustálený inscenační tým přizval do své hudební části kytaristu Joe Karafiáta, známého především z kapely The Plastic People of The Universe.

Režie: Jan Nebeský
Dramaturgie: Kateřina Šavlíková
Herci: David Prachař, Lucie Trmíková, Pavel Fajt
Hudební složka inscenace: Pavel Fajt a Joe Karafiát
Produkce: Tereza Sochová
Technická produkce: Jan Bubal
Scénografie: Inspirace tvorbou Bohuslava Reynka

„Když ti spadne na hlavu kámen, je to opravdové zlo; ale ostatní věci, jako například hanba, ostuda, výtky a pomluvy, škodí člověku jen natolik, nakolik si jejich škodlivost uvědomuje.“

Koprodukční projekt Experimentálního prostoru Roxy/NoD a Studia Damúza
 
Projekt podpořili: Ministerstvo kultury ČR, Hlavní Město Praha

25. května od 20 hodin
Jana Vrána: SFINGA
teatro NoD

Tělo, prostor, zvuk . Tělo určuje, tanec vypráví, zvuk proměňuje. Tanec jako jediný prostředek projevu. Sólový taneční výzkum napříč světadíly vnitřních krajin. Inspirováno 12 hodinovým tancem, který se uskutečnil 14.11. ve studiu Alta.

Koncept, choreografie, tančí : Jana Vrána
Kostým : Lenka Kovaříková

26. května od 18 hodin
Mladý obal
event NoD

Zabal občanku a mobil.
Přebal mladší sestru.
Sbal po cestě modrookou blondýnku.
Ubal jednu tomu floutkovi, co jí chtěl sbalit taky.

A doraž v šest do NoDu.
Vyhlašujeme vítěze soutěže Mladý obal.

Mladý obal je mezinárodní soutěž v obalovém designu, určena je všem tvůrcům do 30 let. Každoročně láká velké množství mladých českých i zahraničních designérů. Už  16 let ji vyhlašuje společnost Model Obaly. Organizátorem projektu je od roku 2009 CZECHDESIGN.CZ.

Během večera budou za účasti vyhlašovatelů i porotců z řad známých designérů vyhlášeny výsledky 16. ročníku soutěže, odhalena jednorázová výstava nejlepších prací a představen katalog. Po vyhlášení následuje party s DJ.

FESTIVAL FESTE
festival teatra NoD

DIVADLO FESTE

...je nezávislé brněnské profesionální divadlo...
...existuje od roku 2006...

Divadlo Feste je autorské divadlo, které pracuje s původně nedramatickými a nedivadelními texty. Společensky se angažuje cíleně a dlouhodobě, což je v kontextu ČR ojedinělé. Usiluje o rozvoj otevřené občanské společnosti a zaměřuje se na obsahy podněcující společenskou diskuzi a na fenomény určující aktuální domácí i světový diskurs (zejména masmediální) a z něj plynoucí interpretaci reality. Opírá se o výzkumy a odborné rešerše daných společenských témat a hledá vždy novou cestu ke specifickému divadelnímu ztvárnění (dokumentární, pohybové, cross-over, činoherní divadlo, improvizace).

28. května od 19:00
Divadlo Feste: Havel píše Husákovi – pražská premiéra
Identita 4
teatro NoD

Jazykově bezbariérová inscenace
Hodinový cirkus komunismu

Bývalý československý a český prezident Václav Havel patří již několik desetiletí k nejvýraznějším humanistickým myslitelům světa. Jeho umění pracovat s jazykem jej navíc řadí k předním evropským dramatikům 60. a 70. let 20. století. Své postoje a myšlenky ovšem neformuloval pouze v dramatech, ale také v publicistických dokumentech. Jedním z nich byl i Dopis Gustavu Husákovi (bývalý prezident Československé socialistické republiky), napsaný 8. dubna 1975, který se stal jedním ze základních dokumentů československého disentu.

Dopis, který velmi přesně analyzuje strach, lhostejnost, sobectví, pokrytectví a ponížení lidí v komunistické společnosti. Zejména ale dopis o neuvěřitelné schopnosti Čechů nechat se manipulovat.

Inscenace kombinuje pohybové a cirkusové skeče s úryvky Havlova dopisu a společně s autorem se ptá:

„K jak hluboké zítřejší duchovní a mravní impotenci národa povede dnešní kastrace jeho kultury?“

Realizační tým:
Hrají: Jan Grundman, Pavel Gajdoš
Režie: Jiří Honzírek
Scénář: Václav Havel
Výprava: Lucie Labajová
Světlo: Václav Kuropata
Zvuk: David Velčovský
Produkce: Národní divadlo Brno, Klára Mišunová

28. května od 21:00
Divadlo Feste: Haz.Art – pražská premiéra
Identita 7
teatro NoD

Pantomima. Činohra. Tanec.
Divadelní spam.

Výherní automaty. Kasina. Česká republika je Las Vegas Evropy.
Na Václaváku je víc heren než v Rakousku.
V Praze víc než v Rakousku a Německu dohromady.
Ve Francii připadá na jeden automat 18.000 lidí.
V České republice připadá na jeden automat 170 lidí. V Brně 60 lidí.

Problematika výherních automatů se v současné době stává aktuálním (nejen) politickým tématem.

„Kolik musí přijít hráčů, abyste všechen personál zaplatil a ještě vydělal? Stačí jeden.“ (Prim. MUDr. Karel Nešpor, CSc.)

Scénář přímo vychází z knihy – Nešpor K.: Už jsem prohrál dost

Haz.Art je mezižánrové (cross-over) divadlo.

Během představení herci společně s diváky tvoří elektronický dopis, „divadelní spam“, který je po každém představení odeslán příslušným úředním orgánům na lokální úrovni, rozhodujícím o počtu a rozmístění heren, kasin a jiných herních zařízení. Diváci se pod tento „nevyžádaný“ dopis mohou podepsat, čímž postupně vzniká petice upozorňující na problematiku gamblingu a výherních automatů. (http://sites.google.com/site/divadelnispam/)


Odborná spolupráce: studenti sociologie FSS MU v Brně, Prim. MUDr. Karel NEŠPOR, CSc., primář mužského oddělení závislostí Psychiatrické léčebny v Praze – Bohnicích.

...nejhorší je výhra...

Realizační tým:
Hrají: Jiří Kniha, Roman Blumaier
Režie: Jiří Honzírek
Hudba: Jiří Starý
Výprava: Radomír Otýpka

29. května od 20:00
Divadlo Feste: Dr. Emil Hácha
aneb Já na Háchu, Hácha na mě
Identita 8

Drama o pěti dějstvích a dvou intermezzech.

V kulisách dějinných zvratů se hledá nový tragický hrdina. Je tragický osud vstupenkou do světa tragických postav? Emil Hácha nesouhlasí. Oidipus, Hamlet a Sofie neví. Kdo píše dějiny?

Dr. Emila Hácha
- prezident, právník, překladatel a básník
- prezident Česko-Slovenské republiky (1938-1939)
- státní prezident Protektorátu Čechy a Morava (1939-1945)

Jeho politický osud - jedna z nejrozporuplnějších kapitol moderních českých dějin.
Jeho komplikovaný úděl – nástroj komunistické propagandy pro vytváření zkresleného obrazu o člověku, který bojoval za identitu naší země v její nejtěžší hodině.

„Mojí největší tragédií je, že z mého života všichni chcete udělat tragédii.“

Text hry je inspirován strukturou klasického antického dramatu. Výraznou součástí inscenace jsou výstupy chóru, který je v rámci společného přednesu či zpěvu tvořen třemi vedlejšími postavami hry –Hamletem, Oidipem a Sofií. Právě tyto tři klasické tragické postavy rozhodují o tom, jestli je Háchův osud dostatečně tragický pro vstup do panteonu tragických postav. V dnešní době podrobují Háchu, který ví, že je mrtev, všem osudovým životním zkouškám.

Příběh inscenace sleduje posledních 7 let života Emila Háchy, tedy především jeho politické působení v čele země.

...politickým imperativem je respekt práva...    

Realizační tým:
Hrají: Jan Grundman, Barbora Milotová, Luboš Stárek, Václav Hanzl, Jiří M. Procházka
Režie: Jiří Honzírek
Hudba: Jiří M. Procházka, Jiří Starý
Výprava: Radka Vyplašilová
Technika: Václav Kuropata
Produkce: Klára Mišunová
PR: Šárka Syslová

30. května od 20:00
Divadlo Feste: Pásla koně na balkóně - pražská premiéra
Identita 9
teatro NoD

Sci-fi.

Žena. Kůň. Paraziti. Skart!
Píše se rok 2238. Byla nalezena podivná kostra ženy a koně. Kdo byla ta žena? A kde se vzal ten kůň?

Zaměřeno na velmi tabuizovaný sociálně – politický problém současnosti – na problematiku romské menšiny.

„..Jani, me tuke kamavas calo jileha the kamav tut…“

Příběh. Tři vědci z roku 2238 zkoumají nalezenou kostru ženy s koněm. Svoje pátrání by měli ukončit v okamžiku, kdy zjistí, že se jedná o vyhynulé romské etnikum. Oni ale pokračují, navzdory všem zákazům a možným hrozbám. Analyzují kostru a studují romskou historii. Výsledky jejich zjištění a bádání jsou ale děsivé. Co když Romové nevymřeli přirozeně? Co když byli vyvražděni? A proč?!       

„Z příběhu se nakonec dozvíme dvě věci: jak hloupé jsou naše předsudky a jak věčně nepoučitelní jsme i budeme. Představení je dokonalé. Nepřebývá jediná věta, jediné gesto. Herci jsou soustředění a oddaní tomu, co hrají. Hudba Jiřího Starého není prvoplánová. Všechny složky včetně scény, kostýmů a různých sci-fi vychytávek slouží přesně své věci. Přitom podle režiséra Jiřího Honzírka celé představení vyšlo na šest tisíc korun. Za tuto neskutečnou sumu se podařilo udělat inscenaci, která je potřebná, krásná a hluboká.“ (Jana Soukupová, MF Dnes)

Partnerem projektu je Muzeum romske kultury v Brně. Insccenace vznikla za podpory Nadačního fondu obětem holocaustu.

„..Jani, moc som ťa milovala a milujem…“

Realizační tým:
Hrají: Jan Grundman, Barbora Milotová, Luboš Stárek
Režie: Jiří Honzírek
Scénář: Jiří Honzírek, Katarína Koišová, Sabina Macháčová
Dramaturgie: Katarína Koišová, Sabina Macháčová
Hudba: Jiří Starý
Výprava: Radomír Otýpka
Kostýmy: Žiži
Technika: Václav Kuropata
Produkce: Barbora Doležalová
PR: Šárka Syslová

31. května od 20:00
Divadlo Feste: OTE© - premiéra
Identita 10
teatro NoD

Co otec pokazil, může napravit zase jen otec…
Syn otci. Otec dceři. Dcera otci. Otec synovi.

„Všichni jsme potomky mužů, kteří dávali přednost plodným ženám. Jen ať se toho muži drží dál. Musí se ale zároveň držet těch dětí, které zplodili.“ (Ivo Možný, sociolog)
 
Inscenace vzniká jako 10 díl z cyklu IDENTITA. www.divadlofeste.cz

Realizační tým:
Text: Franz Kafka, Elfriede Jelinek
Režie: Jiří Honzírek
Dramaturgie: Katarína Koišová
Hrají: Miroslav Černý, Marie Vančurová, Simona Zmrzlá
Hudba: Jiří Starý
Světla a zvuk: Vašek Kuropata
Produkce: Bára Doležalová, Klára Mišunová
PR: Šárka Syslová