Právě se nacházíte:

Jak dobře vybrat čistírnu

1. Čím se máme řídit při výběru čistírny? Rychlostí, cenou, referencemi? Je lepší malá, rodinná čistírna nebo velký podnik?

Služba pro klienty v čistírně je založena na vzájemné důvěře a individuálnímu vztahu k zákazníkovi a jeho potřebám. Pokud se takový vztah podaří s klientem navázat, vždy se zákazník s důvěrou vrací a nevadí mu, že by měl jet i desítky kilometrů. Ví, že mu v maximální míře pomůžeme v údržbě jeho bezchybného vzhledu.  Jsme si vědomi,  že každý z nás vynakládá nemalé úsilí a velké finanční náklady na vyjádření svého já svým image v oblékání. Proto každému pomáháme s tím, aby jeho ošacení zůstalo co nejdéle v nejlepší formě.

Pokud si chci vybrat novou čistírnu, měli bychom se snažit získat co nejvíce informací o nové čistírně. Na internetu společnosti najdeme základní informace, co všechno nám čistírna a její zaměstnanci mohou poskytnout, jako jsou výhodné nabídky pro zákazníky, členské karty, zvažujeme ceny, rychlost, výběr pracích prášků, nejlepší dostupnost z mého bydliště a hlavně reference. Tou nejlepší jsou ústní od mých přátel, kolegů, na sociálních sítích, ohodnocení  Městským úřadem  Prahy 1 /opakovaně rok 2009 a 2010/, jiná ocenění  Czech made /ocenění  jsme obdrželi dvakrát/, dále od spokojených zákazníků /u nás posluchači rádia Kiss/ a nakonec i na stránkách čistírny, kde každá čistírna prezentuje  své reference. Naší  po dlouhé roky nejcennější a nejváženější  referencí  jsou služby poskytované našim nejpřednějším významným osobám  - presidentskému páru Lívii a Václavu Klausových  a manželům Dagmar a Václavu Havlových. Velmi nás těší jejich spokojenost s kvalitou našeho servisu.
Samozřejmě v rozhodování s výběrem nám pomůže i rychlost služby, /jsme schopni vyčistit do 2 hod./, jestli platíme za expres /u nás ne/. Pokud si již konkrétní čistírnu vytipujeme, všímáme si, jak nás přijmou a jestli mají osobní zájem mi pomoct.  Osobně se domnívám, že pro poskytování služeb je úplně jedno, jestli vyberu řetězec nebo rodinou firmu, důležité je, jak se ke mně chovají, a zda umí svou profesi. Znám malou čistírnu v centru Prahy, kde jim věšáky nepřetékají vyčištěnými oděvy, a přesto čistí výborně. Mají smůlu, že jsou v průchodu a nejsou vidět. V tomto případě neplatí,  že mají velkou klientelu, tedy jsou dobří.  Tady zase platí jiné stanovisko – můžu zaparkovat autem?
 
2. Čím se čistírny v současnosti liší? (technologie, ruční praní atd.)

Pokud můžu posoudit, prakticky všechny čistírny mají stejnou dostupnost nových technologií, pomocných posilovačů jak na suché čištění tak na mokré čištění i praní prádla a také je většinou využívají, od ručního praní po suché chemické čištění. Dnes Vám můžou nabídnout různé technologické způsoby čištění pro všechny oděvní materiály, domácí textilie, kůže a kožešiny ovšem vždy s ohledem na doporučujících symbolech k údržbě na oděvu. Dále širokou škálu doplňujících ošetření, třeba apretaci na zvýšenou ochranu oděvu a odolnost proti zmačkání, impregnaci proti vodě, ošetření  proti šatním molům a další zhodnocení vzhledu a  údržby oděvů. Od konkurence se odlišují  danými firemními technologickými postupy k docílení nejlepšího výsledku a dalšími doplňkovými službami, které vám čistírna může poskytnout, kupř.kartáče na odstraňování chloupků, opravy oděvů a kůží , čištění koberců a čalounů, nebo i cenami.

3. Na co si máme dát pozor - existují nějaké varovné signály, které nám napoví, že čistírna prádlo zničí, nevyčistí dobře apod.?

Snad přístup k zákazníkovi, vysvětlení možností s údržbou. Také není důvodem to, že mají málo zakázek, viz bod 1.. Kvalitu neovlivňují plné věšáky, ale reference.  
Na druhou stranu široká škála různorodosti materiálů oděvů, jejich kvalita, země původu a  různé nevhodné aplikace na oděvech /kombinace barev, kůží, výšivek, korálků, spon, zlacených nebo jiných potisků atd/,  nebo  naopak žádné  doporučení na etiketě se symboly k čištění vedou majitele čistíren k opatrnosti při přijímání zakázek. Proto se Vám může stát, že pokud si je čistírna jista nevhodnosti  symbolů  na způsob ošetření, zakázku odmítne převzít, nebo ji převezme pouze se souhlasem zákazníka a na jeho odpovědnost.  Zcela výjimečně dojde k poškození /u nás vůbec ne, pokud to jde, materiály i vzorkujeme/. Oděv je vrácen v bezvadném stavu bez úhony díky hluboké profesní znalosti personálu. Můžeme říct, že výrobci nám údržbu neusnadňují.  Českým oděvním ateliérům pomáháme  s výběrem a  vyvzorkováním materiálu i různými  aplikacemi, aby si byli jisti konečným efektem svým modelů.

4. Kde čistírnu nejlépe hledat (na webu?)

Rychlou informaci o čistírně nám poskytne linka 1188, nebo na webu ve vyhledávači klíčová slova /čistírna oděvů, čistírna v Praze, čištění oděvů, čištění kůží atd./. Nebo pokud hledáme konkrétní firmu a známe název, pak stačí zadat ve vyhledavači ji.  
www.cistirna-odevu-daja.cz

5. Kolik je v Praze cca čistíren - dělali jste si nějaký průzkum (zdá se mi, že jich docela ubylo)

Pokud máte na mysli firmy, těch skutečně tolik není, obor je specializovaný, nákup technologií drahý, s dlouhou návratností vložených investic a drahý provoz . Ti méně šťastní  musí svoji činnost ukončit.
Trh je víceméně obsazen, obchodní centra obsadila jedna zahraniční společnost/ bel&blanc/, které  až na výjimky dávají přednost všechny velké zahraniční řetězce.  Proti tomu malá česká firma nemá šanci bojovat, vím z vlastní zkušenosti . Použijí  vaši nabídku a záměr  jen jako konkurenta, ale je dopředu jasné, kdo bude vybrán. Několikrát jsme se o tom přesvědčili. My jsme v minulém roce získali prostory na čistírnu v Kauflandu na Vypichu na Praze 6 a budeme se i nadále snažit ve vhodných prostorách další čistírny vybudovat. V této chvíli máme dvě provozovny / Praha 1, ul. V Celnici 3, a Kaufland Vypich. Jako novinku nabízíme čistírenský e-shop, což je zajištění jediného čistírenského servisu z tepla domova v Praze.

Naše provozovny :
Čistírna oděvů Daja, V Celnici 3, Praha 1 po-pá 7-19hod., so-ne- 8-16 hod.
tel. 224 212 787

Čistírna oděvů Daja Kaufland, Vypich Praha 6 po-ne 8-21 hod.
tel.235 310 438
                                  
Provozní doba 7 dní v týdnu včetně svátků

www.cistirna-odevu-daja.cz
e-shop www.cistirna-odevu.cz

6. S čím lidé do čistírny nejvíc chodí a jak se tato služba liší dnes od doby před dvaceti lety (technologie, doba, kterou na vyčištění potřebujete)

Nejčastěji chodí zákazníci s oděvy, které nelze doma vyprat bez poškození, nebo s oděvy, kterým chtějí uchovat dlouhou bezchybnou životnost. Takže saka, kalhoty, košile, kabáty, bundy, kožené oděvy, a další.  Kromě toho přijdou i zákaznicí s oděvem vyžadující záchranu. Skvrny od Make-up, krve, od kávy, čaje, nebo vína, od různých olejů a maziv, barev atd. pro tyto účely máme vhodné čistící prostředky, kterými oděv vyčistíme, pokud to materiál a míra poškození dovolí. Standardně čistíme textilní oděvy a látky do 24 hod,  /pokud zákazník potřebuje rychle – do dvou hodin/, kožené věci a kožešiny do týdne. Opravy šitím nejkratší termín 24 hodin, nejdéle týden.

7. Co všechno se dá vyčistit a co už ne?

Vyčistit se dá prakticky všechno, záleží na tom, za jak dlouho se k nám oděv se závadou dostane.
Čím dříve, tím lépe. V některých případech to jsou hodiny, aby potřísnění nezaschlo. /nátěrové barvy a jiné/. Zastaralé skvrny po několika měsících nebo snad i letech se nesnadno odstraňují. Doporučujeme našim klientům, aby v případě karambolu skvrny nijak nezačišťovali. Aby v případě nezbytnosti  odstranili pouze hrubé nečistoty a ostatní nechali na nás. V mnoha případech se stane, že zákazník ve snaze odstranit nečistotu z oděvu, odstraňuje skvrnu mechanicky třením, nebo začišťováním pomocnými prostředky jako je voda,  benzin, kysličník, savo, sůl, citron a jiné čistící prostředky. Následkem toho vznikne velmi často na oděvu kromě skvrny ještě zesvětlení látky v těsném okolí, prodření, nebo zežmolkovatění  materiálu. Nesmíme zapomínat na různorodost materiálu a jeho složení.  Zadřením  leckdy způsobíme, že po vyčištění nám zůstane světlejší místo na místě skvrny, nebo že skvrna již nejde odstranit. Velmi dobrou pomůckou pro čistírny je pomoc ze strany zákazníka v identifikaci skvrny, kdy dopředu upozorní, čím si oděv potřísnil. Velmi těžko se odstraňují  skvrny  od ovocných šťáv, kávy, čaje, omáček, nátěrových barev a krve. V porézních  kožených materiálech je tato skvrna povětšinou nevratná. Také silně poškozený oděv nebo textilie čištěním utrpí roztřepení a měl by být opraven. Zákazník by měl dbát  v jeho vlastním zájmu na včasné odstranění závad.

8. Co se děje s naším prádlem v okamžiku, kdy ho odevzdáte za přepážku?

Ať se jedná o praní prádla nebo chemické čištění, jak jsem říkala, každá čistírna nebo prádelna má svůj specifický technologický postup s konkrétními kontrolními vstupy a výstupy, a jeho pracovníci jsou povinni jej dodržovat. Nemůžu tedy mluvit za ostatní, ale u nás po projednání způsobu čištění se zákazníkem je zakázka převzata a označena kódem zákazníka, pokud má členskou kartou, tedy přes kartu soustřeďuje zákazník slevové body. Dále převzata detašérkou, která každý jednotlivý kousek detailně prohlédne a připraví na čištění nebo praní. Po ukončení vhodného čistícího cyklu přechází zakázka k žehlení, a nakonec zabalena a uložena k expedici na ramínku. Během cyklu prochází opakovaně několika kontrolami, aby byla i větší zakázka vyexpedována v pořádku.

9. Jací jsou vaši klienti? Máte nějaké dobré reference?

Jsme na trhu 20 let a toto výročí brzy oslavíme. Za dlouhou řadu let jsme získali hodně ocenění, nejvíce si vážíme našich dlouholetých zákazníků, kteří k nám váží cestu z okolí, či kraje Prahy nebo i mimo Prahu a chválí nás. Referenci o naši práci předávají dál. Našimi zákazníky jsou firmy, hotely, a lidé, kteří nám dali důvěru, a kterou nezklameme. Naše firemní heslo – kvalita-vstřícnost-spolehlivost a to se snažíme dodržet.
Reference podrobněji – v bodě 1.

Ceny za vyčištění u nás:
1. Dlouhý kabát 170,Kč
2. Krátký kabát 170,-Kč
3. Kožich záleží na materiálu
4. Dámské šaty podle složitosti od 90,-Kč do 210-Kč
5. Pánský oblek 240,-Kč
6. Pánské košile nesložená na ramínku 50,-Kč,složená 60,-Kč

Prosím o tipy a triky na domácí vyčištění skvrn od:
1. Oleje
2. Make-up
3. Krve
4. Červeného vína
5. Hořčice, kečupu

Najdete na našich stránkách http://www.cistirna-odevu-daja.cz/rady-zakaznikum.php, než jsem Vám dnes napsala, ještě jsem znovu konzultovala zkušenosti z domova s našimi detašérkami. V zásadě naše pokyny zůstávají v platnosti.

Pokyny pro domácí pomoc jsou : zacházet s materiály opatrně, příliš nedřít materiál

Při potřísnění oděvu olejem pokud je materiál prací, zakápnout jarem, jemně vetřít, nechat chvíli působit a potom vyprat podle doporučeného návodu. Flauše a vlněné materiály odneste do čistírny. Oděvy – svrny od kolomazi a těžkých  olejů se doma také nepodaří odstranit.

Krev – namočit do vlažné nebo studené vody, potřísněná místna namydlit „Jelenem“. Následně vyprat dle návodu. Máme dobré zkušenosti s Persilem.
Červené víno- pouze bílé – posolit potřísněné místo . nechat půl hodiny. Barevné ubrusy nechat raději na čistírně, při špatné kvalitě barevných ubrusů se může ubrus odbarvit v místě zasypání. Když nechci ryskovat, raději odnesu do čistítrny.

Šťávy z ovoce, káva nebo čaj. Pokud lze vyvařit vhodným pracím práškem, většinou se podaří odstranit, pokud ne využijte bělení v trávě. Položte mokré na slunce a polévejte. Pak znovu přeperte. Skvrna zmizí. Oblíbené odstraňování skvrn našich babiček. Barevný materiál je lépe přinést do čistírny, leckdy již vypraný oděv doma již nelze do bezchybné podoby vrátit.